Aleris Hemtjänst Norrmalm - Team Johannes

Hagagatan 21, 113 47 Stockholm

Aleris Hemtjänst Norrmalm Team Johannes borgar för kontinuitet. Vi har egen nattpatrull och goda betyg i Öppna jämförelser.

Fakta om Aleris Hemtjänst Norrmalm - Team Johannes

  • Hemtjänstutförare

    Logo
  • Verksam i staden sedan Uppgift saknas

  • Verksam inom Norrmalm

    Norrmalm
  • Organisationsform Privat

  • Underleverantörer

    Trygghetslarm
    Ingen underleverantör
    Kvällsinsats
    Ingen underleverantör
    Nattinsats
    Ingen underleverantör
    Städning
    Ingen underleverantör
    Tvätt
    Ingen underleverantör
  • Språk och kultur Flera språk och kulturer

    Arabiska, Finska, Persiska, Somaliska, Spanska, Tigrin

Vad säger brukarna?

Undersökningen genomfördes 2016

  • 90% Nöjda med hemtjänsten

  • 91% Personalen är bra på att passa tider

  • 89% Känner förtroende för personalen som kommer

Brukarundersökning 2016 (pdf, 0,6 mb)

Verksamhetsuppföljning

Verksamhetsuppföljning 2016 (pdf, 48,8 kb)

Beskrivning av Aleris Hemtjänst Norrmalm - Team Johannes

Presentation

Vi brukar säga att "Vi kommer med hjärta hem till dig". Med det menar vi att vi vill göra det vi gör för dig som kund - med respekt och värme. Varmt välkomna att kontakta oss!

Punktliga och hänsynstagande. I socialstyrelsens undersökning Öppna jämförelser ger kunderna Johannes hemtjänst goda betyg i hur personalen tar hänsyn till kundens åsikter, möjligheten att påverka vid vilka tider personalen kommer samt att de kommer på utsatt tid.

Vi är glada för det och jobbar vidare med alla områden för att våra kunder ska vara så nöjda som möjligt. Vi utför hemtjänster enligt kundval på uppdrag av Stockholms stad.

Att utgå från det friska. Ledorden för att ge god vård och omsorg inom Aleris är att "utgå från det friska". Trots att man drabbats av en sjukdom så vill vi inom Aleris ändå utgå från det friska och hitta saker som man fortfarande kan göra och glädjas åt i livet. Det är vår drivkraft.

Personal. För oss är det viktigt att våra kunder får hjälp av personer som de trivs med, litar på och som bryr sig. En i personalstyrkan blir din kontaktperson och är den som i första hand hjälper dig att förenkla din vardag. För att du ska vara säker på att det är personal från oss som står utanför dörren, bär vi arbetskläder och fotolegitimation.

Vad kan vi erbjuda dig? Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda: städning, tvätt, inköp, post- och bankärenden, matlagning, leverans av matlåda, ledsagning, personlig omvårdnad, m. m.

Tilläggstjänster: Vi erbjuder även hushållsnära tjänster.

Måltider

Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.

Aleris Hemtjänst Norrmalm försöker i möjligaste mån tillgodose ditt önskemål om mat från närliggande valfri restaurang